Wspieramy w poszukiwaniu właściwych sposobów wdrażania zmian, uwzględniając obecny kształt organizacji oraz jej wizję i cele, do których zmierza, wykorzystując szerokie spectrum doświadczeń naszych Doradców.
SZKOLENIE Z ZAKRESU UMIEJĘTNOŚCI TRENERSKICH
Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.
1. Trener - jego rola i autorytet
2. Cechy dobrego trenera
3. Jaki jest mój styl trenerski?
4. Spójność zachowań trenerskich
5. Jaki warsztat trenerski posiadam i jak powinienem go rozwijać? – diagnoza warsztatu trenerskiego: wiedza, umiejętności, doświadczenie, postawa
6. Planowanie sesji szkoleniowej
7. Etapy i zakres merytoryczny treningu
8. Jak przygotować trening – plan i konspekt zajęć
9. Przygotowanie planu sesji szkoleniowej ukierunkowanej na osiągnięcie celów rozwojowych
10. Motywowanie i angażowanie uczestników do aktywności – cele, kontrakt, informacja zwrotna i krytyka, techniki motywacyjne
11. Najczęściej spotykane trudne sytuacje szkoleniowe - asertywność trenera, techniki reagowania, porozumienie się z grupą, radzenie sobie z obiekcjami, wyznaczanie granic, radzenie sobie ze stresem i emocjami
12. Metody i narzędzia analizy potrzeb rozwojowych – strategia rozwoju firmy a zarządzanie kompetencjami w organizacji, kompetencyjna ocena okresowa, kompetencyjne opisy stanowisk, cele rozwojowe, AC/ DC, wywiad bezpośredni, wywiad zogniskowany, badanie ankietowe, techniki socjometryczne, testy, analiza wtórnych źródeł informacji, studium przypadku, arkusz diagnostyczny, ocena efektywności działań rozwojowych
13. Proces grupowy i funkcjonowanie grupy - dostosowanie narzędzi i metod wspierających rozwój do etapu rozwoju grupy
14. Reguły i narzędzia ustawicznego i skutecznego uczenia się – cele, kompetencje, mentoring, coaching, e-learning, warsztaty inspiracyjne, szkolenia zewnętrzne i wewnętrzne, webinaria, konferencje, współpraca projektowa, rotacja stanowiskowa, prezentacje
15. Jak utrzymać uwagę współpracowników oraz zespołu – nawiązywanie i utrzymanie kontaktu, percepcja, stany emocjonalne
16. Narzędzia pracy ze współpracownikami oraz zespołami - wykład i prezentacja, dyskusja moderowana, grupy zadaniowe, demonstracje, sesje pytań i odpowiedzi, studia przypadków, symulacje, odgrywanie ról, e-learning, wykorzystanie komputera, ćwiczenia integracyjne, ćwiczenia pobudzające kreatywność, gry, techniki relaksacyjne, rodzaje instrukcji i sposoby ich podawania, zastosowanie środków wizualnych (plakat, slajd, prezentacja, film, flipchart, etc.) - dobór narzędzi adekwatnie do założonych celów rozwojowych.
Liczba dni szkolenia: 2 Liczba godzin szkolenia: 16
SZKOLENIE Z ZAKRESU MEDIACJI
Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.
1. Najważniejsze aspekty teorii osobowości w kontekście prowadzenia mediacji
3. Typologia postaw i zachowań - cechy, typowe zachowania motywatory i demotywatory, techniki wpływu
4. Jaki jest mój typ osobowości? – diagnoza
5. Rozpoznawanie typów osobowości i przyjmowanych postaw
6. Techniki wpływu adekwatne do typu osobowości i przyjmowanych postaw
7. Mediacja w praktyce – case study
8. Czy konflikt to coś złego?
9. Konflikt – definicja, przyczyny i rodzaje konfliktów: konflikt informacji, konflikt wartości i przekonań, konflikt interesów
10. Funkcje konfliktów w organizacji - diagnostyczny, innowacyjny, motywacyjny
11. Zapowiedź konfliktów, jak rozpoznać, że zbliża się konflikt - Źródła konfliktów - prawdziwe i deklarowane
12. Mechanizmy potęgujące konflikty
13. Strategie rozwiązywania konfliktów – skłonność do kooperacji, sposoby na kooperację, kiedy i jak reagować w sytuacji konfliktu, oddzielanie ludzi od problemu konfliktu
14. Koncentracja na interesach, nie na stanowiskach konfliktu
15. Umiejętność doceniania pozytywnych stron i nazywania osiągnięć
16. Wykorzystanie sytuacji konfliktu we współpracy zespołowej
17. Rola mediatora w rozwiązywaniu konfliktów
18. Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych
19. Scenki dotyczące relacji współpracowników, przełożonych i podwładnych
20. Twórcze rozwiązywanie konfliktów - poszukiwanie rozwiązań
21. Kooperacja a rywalizacja - gra strategiczna
22. Jak budować kontakt i porozumienie?
23. Zasady konstruktywnego porozumiewania się
24. Ocena, opinia, stanowisko
25. Otwarte wyrażanie własnych potrzeb
26. Parafraza, odzwierciedlanie, klaryfikacja
27. Radzenie sobie z presją i manipulacją
28. Asertywność, asertywna odmowa – pułapki współczuciaObrona własnych granic
29. Zamiana oceny na opinie
30. Poszukiwanie krytyki
31. Demaskowanie aluzji
32. Manipulacje i mechanizmy wywierania nacisku
33. Wywieranie wrażenia na innych
34. Taktyki i natura autoprezentacji
35. Praca warsztatowa w zakresie:
36. Metody wzbudzenia sympatii i kreowania reputacji
37. Atrakcyjność zewnętrzna
38. Podobieństwo opinii i wyglądu,
39. Pozytywne skojarzenia
40. Techniki Ingracjacyjne
41. Konformizm
42. Podnoszenie wartości innych ludzi
43. Autoprezentacja: pozytywna – negatywna
44. Liderzy opinii i powoływanie się na opinie Co to jest sytuacja kryzysowa?
45. Fazy sytuacji kryzysowej – zapobieganie, przygotowanie, reagowanie, odbudowa
46. Kluczowe zasady postępowania w sytuacjach kryzysowych w organizacji - scenki dotyczące reagowania w sytuacji kryzysowej
Liczba dni szkolenia: 3 Liczba godzin szkolenia: 24
SZKOLENIE Z ZAKRESU FACYLITACJI
Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.
1. Co to znaczy profesjonalna facylitacja - rola facylitacji, zbawienne efekty dobrej facylitacji
2. Zasady rozwijania pozytywnych relacji w zespole oraz utożsamianie się z zespołem
3. Różnice między pracą grupową a zespołową
4. Znaczenie wspólnej wizji i celów dla budowania otwartości w zespole
5. Diagnoza: „czy jesteśmy zespołem?”
6. Etapy rozwoju zespołu, budowanie efektywnego zespołu, efektywność pracy zespołowej - Efekt SYNERGII
7. Po czym poznajemy efektywnie działający zespół?
8. Wypracowanie norm i reguł dla skutecznego funkcjonowania zespołu
9. Postawy utrudniające pracę w zespole zespołu
10. Konflikty we współpracy zespołowej zespołu, metody zespołowego rozwiązywania problemów zespołu
11. Zalety i wady zespołowego rozwiązywania problemów zespołu
12. Role lidera w zespole
13. Cechy skutecznego lidera, współpraca lidera z zespołem
14. Role zespołowe, moja rola w zespole
15. Moje mocne i słabe strony – co mogę dać zespołowi, a w jakich obszarach powinienem się rozwijać
16. Gra zespołowa – diagnoza potencjału współpracy
17. Komunikowanie się w zespole, obieg informacji zwrotnej w zespole, przepływ informacji w zespole: przyczyny powstawania problemów z przepływem informacji i ich eliminacja - pozytywne sformułowani, pytania otwarte, Komunikat TY – Komunikat JA, obiekcje, konstruktywna krytyka, komunikacja niewerbalna, stosowanie zaawansowanych technik perswazji oraz wpływania na siebie i na innych w celu budowania korzystnych relacji ze współpracownikami i pracownikami - systemy reprezentacji, metaprogram, implikacja, operatory modalne, rzeczownik i czasownik w języku perswazji itp.
18. Style komunikowania się, czyli jak komunikować się z członkami zespołu, aby efektywnie realizować cele
19. Bariery komunikacyjne, czyli co utrudnia komunikację w zespole
20. Doświadczenie a decyzje - modele podejmowania decyzji i iluzje decyzyjne, zastosowanie technik perswazji i wpływu,
21. Efektywność zespołów a delegowanie uprawnień – definicja, warunki efektywnego delegowania, zalety, wady, bariery, adresaci, 5 kroków efektywnego delegowania, kiedy stosować delegowanie?
22. Cele firmowe a cele osobiste - zrozumieć lenia i pracusia
23. Techniki komunikacji i wpływu - jak zmotywować lenia i nie zniechęcić pracusia
24. System motywacyjny i techniki motywowania – co dla kogo?
25. Wykorzystania Balanced Scorcard i zasad kaskadowania celów do analizy sytuacji, wykorzystania elementów zarządzania kompetencjami do analizy potencjału zespołu, Development Centre jako metody oceny potencjału zespołu, diagnozy obszarów zmian – kultura organizacyjna, sytuacja organizacyjna, realizowane procesy, rozwiązania w obszarze organizacji i zarządzania, system komunikacji i przepływu informacji
26. Psychologiczne aspekty wdrażania zmian, planowanie zmian – cele i plan działania – WBS, ścieżka krytyczna, harmonogram, budżet, podział zadań i odpowiedzialności, komunikacja w zmianie, ryzyko w procesie zmian, przygotowanie planu wdrożenia zmiany, przeprowadzenie spotkania związanego z wdrożeniem zmianySzkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów idyskusji interaktywnej.
Szkolenie organizowane w dwóch dwudniowych sesjach. Liczba dni szkolenia: 4 Liczba godzin szkolenia: 32
ZARZĄDZANIE PRZEZ CELE W WARUNKACH ZMIAN
Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.
1. Wyznaczanie celów zgodnie z zasadą SMART, przekładanie celów na działania, reguła Pareto oraz zasada Quick Wins, monitoring osiągania celów.
2. Zarządzanie zmianami w organizacji - pojęcie zmiany w kontekście zarządzania, źródła, charakter i obszary zmian, czynniki prowadzące do niepowodzenia i gwarantujące sukces we wprowadzaniu zmian, proces zmian – strategie, mechanizmy, modele, podział władzy, diagnoza zdolności do zmian.
3. Skuteczne wpływanie na pracowników w procesie zmian – psychologiczne i socjologiczne aspekty procesu zmian (opór przed zmianą, stereotypy i uprzedzenia, problemy, role uczestników, menedżerów, zespołów w procesie zmian), tworzenie kultury zmian, personalne mechanizmy wspierania zmian.
4. Rola menedżera w stymulowaniu zmian, modele podejmowania decyzji i iluzje decyzyjne, delegowanie uprawnień – definicja, warunki efektywnego delegowania, zalety, wady, bariery, adresaci, 5 kroków efektywnego delegowania.
Liczba dni szkolenia: 2 Liczba godzin szkolenia: 16
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI I WSPÓŁPRACA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.
1. Definicja projektu, warunki skutecznego zarządzania projektami
2. Inicjowanie, planowanie, realizacja kontrola i zakończenie projektu, rola kierownika projektu, zarządzanie zespołem projektowym, integracją, zakresem, czasem, kosztem, komunikacją, ryzykiem, jakością, zamówieniami.
3. Efektywne zarządzanie zespołem – grupa a zespół, etapy rozwoju zespołu, budowanie efektywnego zespołu, role zespołowe, konflikty wewnątrzgrupowe, zachowania utrudniające dobre funkcjonowanie zespołu, zalety i wady zespołowego rozwiązywania problemów.
Liczba dni szkolenia: 2 Liczba godzin szkolenia: 16
RADZENIE SOBIE ZE STRESEM
Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.
1. Definicja stresu - objawy i wpływ na nasze zachowanie
2. Źródła stresu a typ osobowości
3. Techniki radzenia sobie z obiekcjami i krytyką
4. Radzenie sobie z sytuacjami stresogennymi
5. Stres a komunikacja interpersonalna
6. Problematyka wypalenia zawodowego
7. Techniki relaksacyjne i kontrolowanie emocji 9. Poczucie humoru w życiu zawodowym
10. Konstruktywna analiza niepowodzeń i antystresowy styl życia
Liczba dni szkolenia: 2 Liczba godzin szkolenia: 16
ZARZĄDZANIE CZASEM
Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.
1. Definicja zarządzania czasem.
2. Diagnoza podstawowych barier w zarządzaniu sobą w czasie.
3. Zasady zarządzania sobą w czasie.
4. Asertywność, a kontrolowanie siebie w czasie.
5. Wyznaczanie i priorytetyzacja celów, zasady skutecznego planowania i efektywnego zarządzania czasem, pułapki zarządzania czasem, pożeracze czasu.
6. Organizacja dnia a indywidualna wydajność, styl życia a zarządzanie czasem, organizacja jednostek pracy umysłowej - przerwa, relaks, koncentracja, analiza i umiejętność katalogowania spraw.
7. Kontrola czasu i identyfikacja przyczyn jego strat - kontrolowanie planu.
8. Tworzenie wizji siebie a nawyki, priorytety a poświęcenie, proaktywność a reaktywność.
Liczba dni szkolenia: 2 Liczba godzin szkolenia: 16
ASERTYWNOŚĆ I RADZENIE SOBIE W SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH
Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.
1. Definicja asertywności.
2. Zachowania asertywne.
3. Asertywność a zdolność do radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi.
4. Asertywność w życiu zawodowym.
5. Konflikt – definicja, przyczyny i rodzaje konfliktów.
6. Mechanizmy potęgujące konflikty a aspekty i predyspozycje indywidualne.
7. Etapy i sposoby rozwiązywania konfliktów.
8. Procesy myślenia analitycznego i analiza sytuacji problemowych.
9. Specyfika i techniki kreatywnego myślenia w rozwiązywaniu konfliktów - podejścia niekonwencjonalne.
10. Budowanie współpracy poprzez rozumienie oraz umiejętność rozwiązywania konfliktów, skłonność do kooperacji, sposoby na kooperację.
Liczba dni szkolenia: 2 Liczba godzin szkolenia: 16
TRENING KREATYWNOŚCI
Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.
1. Definicja kreatywności.
2. Kształtowanie kreatywnej osobowości.
3. Radzenie sobie z barierami utrudniającymi twórcze myślenie.
4. Negatywne skutki nawyków i metody ich eliminacji.
5. Techniki rozwijania i pobudzania wyobraźni wspomagające kreatywność.
6. Źródła pomysłów i niszczyciele kreatywności.
7. Kreatywność w życiu zawodowym - dobry grunt i bariery w organizacji.
Liczba dni szkolenia: 2 Liczba godzin szkolenia: 16
TRENING INTEGRACYJNY
Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.
1. Kształtowanie efektywnej współpracy między działami.
2. Zdefiniowanie istniejących barier i wspólnych celów.
3. Indywidualność, czyli JA, w organizacji - Identyfikacja kierownika z firmą.
4. Kreowanie kultury organizacyjnej i wspólnych wartości.
5. Minimalizowanie wewnętrznych antagonizmów - zdefiniowanie zasad współpracy.
6. Trening integracyjny.
7. Zespołowe osiąganie celu.
Szkolenie zamknięte. Termin i miejsce do uzgodnienia. Istnieje możliwość zorganizowania warsztatów terenowych z ukierunkowaniem na rozwój określonych kompetencji np. współpracy zespołowej, myślenia strategicznego czy radzenia sobie ze zmianą i stresem.
Liczba dni szkolenia: 2 Liczba godzin szkolenia: 16
INFORMACJE DODATKOWE
Miejsce szkolenia: Poznań
Cena szkolenia dwudniowego: 948 zł brutto/ osoba
Cena szkolenia trzydniowego: 1422 zł brutto/ osoba
Cena szkolenia czterodniowego: 1896 zł brutto/ osoba
Miejsce szkolenia: dowolna lokalizacja w Polsce
Cena szkolenia dwudniowego: 1178 zł brutto/ osoba
Cena szkolenia trzydniowego: 1767 zł brutto/ osoba
Cena szkolenia czterodniowego: 2356 zł brutto/ osoba
Każde szkolenie może zostać zorganizowane w formie zamkniętej w dowolnej lokalizacji w Polsce.
Cena obejmuje:
Przeprowadzenie szkolenia
Segregator z materiałami szkoleniowymi
Wyżywienie w formie cateringu
Wydanie certyfikatu ukończenia szkolenia
2 godz. konsultacji poszkoleniowych on-line
Podatek VAT
Liczba Uczestników szkolenia:
Minimalna liczba Uczestników: 7 osób
Maksymalna liczba Uczestników: 15 osób
Rabaty udzielane za liczbę osób zgłoszonych:
minimum 2 osoby z jednej firmy - rabat 5%
minimum 3 osoby z jednej firmy - rabat 7%
minimum 5 osób z jednej firmy - rabat 10%
W sprawie najbliższych terminów szkoleń, dodatkowych pytań czy przygotowania oferty dedykowanej zapraszamy do kontaktu poniżej.
KONTAKT
W celu zapoznania się z naszą ofertą merytoryczną oraz sposobem realizacji projektów, zgodnie z Państwa oczekiwaniami, zapraszamy do kontaktu telefonicznego, e-mail lub przy pomocy formularza.
Client: DesignWallDate: Nov 14,2012Skill: iOS DevelopmentLaunch Project
Quisque a ante tortor, at hendrerit ante. Praesent nec odio et erat facilisis rutrum ut vitae mauris. Donec ultricies placerat pharetra. Ut condimentum; sapien ac suscipit ultrices, sapien tellus hendrerit dolor, id aliquet erat risus in sem! Morbi id augue consectetur libero porttitor bibendum. Praesent at viverra orci. Nulla eget risus magna.
Donec sit amet ipsum ac tellus bibendum congue. Nam in neque ac arcu ultricies tincidunt nec et leo? Phasellus blandit; metus quis semper placerat, nisi urna faucibus dui, et convallis lorem lacus in diam. Mauris facilisis purus nec urna egestas cursus. Suspendisse hendrerit odio ac eros aliquet eu laoreet massa viverra. Fusce quis risus dolor? Sed elit neque, volutpat a fermentum luctus, faucibus vitae justo. Vestibulum ut aliquam arcu! Morbi amet.