SZKOLENIA



Wspieramy w poszukiwaniu właściwych sposobów wdrażania zmian, uwzględniając obecny kształt organizacji oraz jej wizję i cele, do których zmierza, wykorzystując szerokie spectrum doświadczeń naszych Doradców.

  • SZKOLENIE Z ZAKRESU UMIEJĘTNOŚCI TRENERSKICH

    Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.

    1. Trener - jego rola i autorytet
    2. Cechy dobrego trenera
    3. Jaki jest mój styl trenerski?
    4. Spójność zachowań trenerskich
    5. Jaki warsztat trenerski posiadam i jak powinienem go rozwijać? – diagnoza warsztatu trenerskiego: wiedza, umiejętności, doświadczenie, postawa
    6. Planowanie sesji szkoleniowej
    7. Etapy i zakres merytoryczny treningu
    8. Jak przygotować trening – plan i konspekt zajęć
    9. Przygotowanie planu sesji szkoleniowej ukierunkowanej na osiągnięcie celów rozwojowych
    10. Motywowanie i angażowanie uczestników do aktywności – cele, kontrakt, informacja zwrotna i krytyka, techniki motywacyjne
    11. Najczęściej spotykane trudne sytuacje szkoleniowe - asertywność trenera, techniki reagowania, porozumienie się z grupą, radzenie sobie z obiekcjami, wyznaczanie granic, radzenie sobie ze stresem i emocjami
    12. Metody i narzędzia analizy potrzeb rozwojowych – strategia rozwoju firmy a zarządzanie kompetencjami w organizacji, kompetencyjna ocena okresowa, kompetencyjne opisy stanowisk, cele rozwojowe, AC/ DC, wywiad bezpośredni, wywiad zogniskowany, badanie ankietowe, techniki socjometryczne, testy, analiza wtórnych źródeł informacji, studium przypadku, arkusz diagnostyczny, ocena efektywności działań rozwojowych
    13. Proces grupowy i funkcjonowanie grupy - dostosowanie narzędzi i metod wspierających rozwój do etapu rozwoju grupy
    14. Reguły i narzędzia ustawicznego i skutecznego uczenia się – cele, kompetencje, mentoring, coaching, e-learning, warsztaty inspiracyjne, szkolenia zewnętrzne i wewnętrzne, webinaria, konferencje, współpraca projektowa, rotacja stanowiskowa, prezentacje
    15. Jak utrzymać uwagę współpracowników oraz zespołu – nawiązywanie i utrzymanie kontaktu, percepcja, stany emocjonalne
    16. Narzędzia pracy ze współpracownikami oraz zespołami - wykład i prezentacja, dyskusja moderowana, grupy zadaniowe, demonstracje, sesje pytań i odpowiedzi, studia przypadków, symulacje, odgrywanie ról, e-learning, wykorzystanie komputera, ćwiczenia integracyjne, ćwiczenia pobudzające kreatywność, gry, techniki relaksacyjne, rodzaje instrukcji i sposoby ich podawania, zastosowanie środków wizualnych (plakat, slajd, prezentacja, film, flipchart, etc.) - dobór narzędzi adekwatnie do założonych celów rozwojowych.

    Liczba dni szkolenia: 2
    Liczba godzin szkolenia: 16

  • SZKOLENIE Z ZAKRESU MEDIACJI

    Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.

    1. Najważniejsze aspekty teorii osobowości w kontekście prowadzenia mediacji
    3. Typologia postaw i zachowań - cechy, typowe zachowania motywatory i demotywatory, techniki wpływu
    4. Jaki jest mój typ osobowości? – diagnoza
    5. Rozpoznawanie typów osobowości i przyjmowanych postaw
    6. Techniki wpływu adekwatne do typu osobowości i przyjmowanych postaw
    7. Mediacja w praktyce – case study
    8. Czy konflikt to coś złego? 9. Konflikt – definicja, przyczyny i rodzaje konfliktów: konflikt informacji, konflikt wartości i przekonań, konflikt interesów
    10. Funkcje konfliktów w organizacji - diagnostyczny, innowacyjny, motywacyjny
    11. Zapowiedź konfliktów, jak rozpoznać, że zbliża się konflikt - Źródła konfliktów - prawdziwe i deklarowane
    12. Mechanizmy potęgujące konflikty
    13. Strategie rozwiązywania konfliktów – skłonność do kooperacji, sposoby na kooperację, kiedy i jak reagować w sytuacji konfliktu, oddzielanie ludzi od problemu konfliktu
    14. Koncentracja na interesach, nie na stanowiskach konfliktu
    15. Umiejętność doceniania pozytywnych stron i nazywania osiągnięć
    16. Wykorzystanie sytuacji konfliktu we współpracy zespołowej
    17. Rola mediatora w rozwiązywaniu konfliktów
    18. Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych
    19. Scenki dotyczące relacji współpracowników, przełożonych i podwładnych
    20. Twórcze rozwiązywanie konfliktów - poszukiwanie rozwiązań
    21. Kooperacja a rywalizacja - gra strategiczna
    22. Jak budować kontakt i porozumienie?
    23. Zasady konstruktywnego porozumiewania się
    24. Ocena, opinia, stanowisko
    25. Otwarte wyrażanie własnych potrzeb
    26. Parafraza, odzwierciedlanie, klaryfikacja
    27. Radzenie sobie z presją i manipulacją
    28. Asertywność, asertywna odmowa – pułapki współczuciaObrona własnych granic
    29. Zamiana oceny na opinie
    30. Poszukiwanie krytyki
    31. Demaskowanie aluzji
    32. Manipulacje i mechanizmy wywierania nacisku
    33. Wywieranie wrażenia na innych
    34. Taktyki i natura autoprezentacji
    35. Praca warsztatowa w zakresie:
    36. Metody wzbudzenia sympatii i kreowania reputacji
    37. Atrakcyjność zewnętrzna
    38. Podobieństwo opinii i wyglądu,
    39. Pozytywne skojarzenia
    40. Techniki Ingracjacyjne
    41. Konformizm
    42. Podnoszenie wartości innych ludzi
    43. Autoprezentacja: pozytywna – negatywna
    44. Liderzy opinii i powoływanie się na opinie Co to jest sytuacja kryzysowa?
    45. Fazy sytuacji kryzysowej – zapobieganie, przygotowanie, reagowanie, odbudowa
    46. Kluczowe zasady postępowania w sytuacjach kryzysowych w organizacji - scenki dotyczące reagowania w sytuacji kryzysowej


    Liczba dni szkolenia: 3
    Liczba godzin szkolenia: 24

  • SZKOLENIE Z ZAKRESU FACYLITACJI

    Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.

    1. Co to znaczy profesjonalna facylitacja - rola facylitacji, zbawienne efekty dobrej facylitacji
    2. Zasady rozwijania pozytywnych relacji w zespole oraz utożsamianie się z zespołem
    3. Różnice między pracą grupową a zespołową
    4. Znaczenie wspólnej wizji i celów dla budowania otwartości w zespole
    5. Diagnoza: „czy jesteśmy zespołem?”
    6. Etapy rozwoju zespołu, budowanie efektywnego zespołu, efektywność pracy zespołowej - Efekt SYNERGII
    7. Po czym poznajemy efektywnie działający zespół?
    8. Wypracowanie norm i reguł dla skutecznego funkcjonowania zespołu
    9. Postawy utrudniające pracę w zespole zespołu
    10. Konflikty we współpracy zespołowej zespołu, metody zespołowego rozwiązywania problemów zespołu
    11. Zalety i wady zespołowego rozwiązywania problemów zespołu
    12. Role lidera w zespole
    13. Cechy skutecznego lidera, współpraca lidera z zespołem
    14. Role zespołowe, moja rola w zespole
    15. Moje mocne i słabe strony – co mogę dać zespołowi, a w jakich obszarach powinienem się rozwijać
    16. Gra zespołowa – diagnoza potencjału współpracy
    17. Komunikowanie się w zespole, obieg informacji zwrotnej w zespole, przepływ informacji w zespole: przyczyny powstawania problemów z przepływem informacji i ich eliminacja - pozytywne sformułowani, pytania otwarte, Komunikat TY – Komunikat JA, obiekcje, konstruktywna krytyka, komunikacja niewerbalna, stosowanie zaawansowanych technik perswazji oraz wpływania na siebie i na innych w celu budowania korzystnych relacji ze współpracownikami i pracownikami - systemy reprezentacji, metaprogram, implikacja, operatory modalne, rzeczownik i czasownik w języku perswazji itp.
    18. Style komunikowania się, czyli jak komunikować się z członkami zespołu, aby efektywnie realizować cele
    19. Bariery komunikacyjne, czyli co utrudnia komunikację w zespole
    20. Doświadczenie a decyzje - modele podejmowania decyzji i iluzje decyzyjne, zastosowanie technik perswazji i wpływu,
    21. Efektywność zespołów a delegowanie uprawnień – definicja, warunki efektywnego delegowania, zalety, wady, bariery, adresaci, 5 kroków efektywnego delegowania, kiedy stosować delegowanie?
    22. Cele firmowe a cele osobiste - zrozumieć lenia i pracusia
    23. Techniki komunikacji i wpływu - jak zmotywować lenia i nie zniechęcić pracusia
    24. System motywacyjny i techniki motywowania – co dla kogo?
    25. Wykorzystania Balanced Scorcard i zasad kaskadowania celów do analizy sytuacji, wykorzystania elementów zarządzania kompetencjami do analizy potencjału zespołu, Development Centre jako metody oceny potencjału zespołu, diagnozy obszarów zmian – kultura organizacyjna, sytuacja organizacyjna, realizowane procesy, rozwiązania w obszarze organizacji i zarządzania, system komunikacji i przepływu informacji
    26. Psychologiczne aspekty wdrażania zmian, planowanie zmian – cele i plan działania – WBS, ścieżka krytyczna, harmonogram, budżet, podział zadań i odpowiedzialności, komunikacja w zmianie, ryzyko w procesie zmian, przygotowanie planu wdrożenia zmiany, przeprowadzenie spotkania związanego z wdrożeniem zmianySzkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów idyskusji interaktywnej.


    Szkolenie organizowane w dwóch dwudniowych sesjach.
    Liczba dni szkolenia: 4
    Liczba godzin szkolenia: 32

  • ZARZĄDZANIE PRZEZ CELE W WARUNKACH ZMIAN

    Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.

    1. Wyznaczanie celów zgodnie z zasadą SMART, przekładanie celów na działania, reguła Pareto oraz zasada Quick Wins, monitoring osiągania celów.
    2. Zarządzanie zmianami w organizacji - pojęcie zmiany w kontekście zarządzania, źródła, charakter i obszary zmian, czynniki prowadzące do niepowodzenia i gwarantujące sukces we wprowadzaniu zmian, proces zmian – strategie, mechanizmy, modele, podział władzy, diagnoza zdolności do zmian.
    3. Skuteczne wpływanie na pracowników w procesie zmian – psychologiczne i socjologiczne aspekty procesu zmian (opór przed zmianą, stereotypy i uprzedzenia, problemy, role uczestników, menedżerów, zespołów w procesie zmian), tworzenie kultury zmian, personalne mechanizmy wspierania zmian.
    4. Rola menedżera w stymulowaniu zmian, modele podejmowania decyzji i iluzje decyzyjne, delegowanie uprawnień – definicja, warunki efektywnego delegowania, zalety, wady, bariery, adresaci, 5 kroków efektywnego delegowania.


    Liczba dni szkolenia: 2
    Liczba godzin szkolenia: 16

  • ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI I WSPÓŁPRACA W ZESPOLE PROJEKTOWYM

    Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.

    1. Definicja projektu, warunki skutecznego zarządzania projektami
    2. Inicjowanie, planowanie, realizacja kontrola i zakończenie projektu, rola kierownika projektu, zarządzanie zespołem projektowym, integracją, zakresem, czasem, kosztem, komunikacją, ryzykiem, jakością, zamówieniami.
    3. Efektywne zarządzanie zespołem – grupa a zespół, etapy rozwoju zespołu, budowanie efektywnego zespołu, role zespołowe, konflikty wewnątrzgrupowe, zachowania utrudniające dobre funkcjonowanie zespołu, zalety i wady zespołowego rozwiązywania problemów.

    Liczba dni szkolenia: 2
    Liczba godzin szkolenia: 16

  • RADZENIE SOBIE ZE STRESEM

    Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.

    1. Definicja stresu - objawy i wpływ na nasze zachowanie
    2. Źródła stresu a typ osobowości
    3. Techniki radzenia sobie z obiekcjami i krytyką
    4. Radzenie sobie z sytuacjami stresogennymi
    5. Stres a komunikacja interpersonalna
    6. Problematyka wypalenia zawodowego
    7. Techniki relaksacyjne i kontrolowanie emocji 9. Poczucie humoru w życiu zawodowym
    10. Konstruktywna analiza niepowodzeń i antystresowy styl życia

    Liczba dni szkolenia: 2
    Liczba godzin szkolenia: 16

  • ZARZĄDZANIE CZASEM

    Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.

    1. Definicja zarządzania czasem.
    2. Diagnoza podstawowych barier w zarządzaniu sobą w czasie.
    3. Zasady zarządzania sobą w czasie.
    4. Asertywność, a kontrolowanie siebie w czasie.
    5. Wyznaczanie i priorytetyzacja celów, zasady skutecznego planowania i efektywnego zarządzania czasem, pułapki zarządzania czasem, pożeracze czasu.
    6. Organizacja dnia a indywidualna wydajność, styl życia a zarządzanie czasem, organizacja jednostek pracy umysłowej - przerwa, relaks, koncentracja, analiza i umiejętność katalogowania spraw.
    7. Kontrola czasu i identyfikacja przyczyn jego strat - kontrolowanie planu.
    8. Tworzenie wizji siebie a nawyki, priorytety a poświęcenie, proaktywność a reaktywność.

    Liczba dni szkolenia: 2
    Liczba godzin szkolenia: 16

  • ASERTYWNOŚĆ I RADZENIE SOBIE W SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH

    Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.

    1. Definicja asertywności.
    2. Zachowania asertywne.
    3. Asertywność a zdolność do radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi.
    4. Asertywność w życiu zawodowym.
    5. Konflikt – definicja, przyczyny i rodzaje konfliktów.
    6. Mechanizmy potęgujące konflikty a aspekty i predyspozycje indywidualne.
    7. Etapy i sposoby rozwiązywania konfliktów.
    8. Procesy myślenia analitycznego i analiza sytuacji problemowych.
    9. Specyfika i techniki kreatywnego myślenia w rozwiązywaniu konfliktów - podejścia niekonwencjonalne.
    10. Budowanie współpracy poprzez rozumienie oraz umiejętność rozwiązywania konfliktów, skłonność do kooperacji, sposoby na kooperację.

    Liczba dni szkolenia: 2
    Liczba godzin szkolenia: 16

  • TRENING KREATYWNOŚCI

    Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.

    1. Definicja kreatywności.
    2. Kształtowanie kreatywnej osobowości.
    3. Radzenie sobie z barierami utrudniającymi twórcze myślenie.
    4. Negatywne skutki nawyków i metody ich eliminacji.
    5. Techniki rozwijania i pobudzania wyobraźni wspomagające kreatywność.
    6. Źródła pomysłów i niszczyciele kreatywności.
    7. Kreatywność w życiu zawodowym - dobry grunt i bariery w organizacji.

    Liczba dni szkolenia: 2
    Liczba godzin szkolenia: 16

  • TRENING INTEGRACYJNY

    Szkolenie o charakterze warsztatowym z zastosowaniem mini wykładów i dyskusji interaktywnej.

    1. Kształtowanie efektywnej współpracy między działami.
    2. Zdefiniowanie istniejących barier i wspólnych celów.
    3. Indywidualność, czyli JA, w organizacji - Identyfikacja kierownika z firmą.
    4. Kreowanie kultury organizacyjnej i wspólnych wartości.
    5. Minimalizowanie wewnętrznych antagonizmów - zdefiniowanie zasad współpracy.
    6. Trening integracyjny.
    7. Zespołowe osiąganie celu.

    Szkolenie zamknięte. Termin i miejsce do uzgodnienia. Istnieje możliwość zorganizowania warsztatów terenowych z ukierunkowaniem na rozwój określonych kompetencji np. współpracy zespołowej, myślenia strategicznego czy radzenia sobie ze zmianą i stresem.

    Liczba dni szkolenia: 2
    Liczba godzin szkolenia: 16


INFORMACJE DODATKOWE

Miejsce szkolenia: Poznań

  • Cena szkolenia dwudniowego: 948 zł brutto/ osoba
  • Cena szkolenia trzydniowego: 1422 zł brutto/ osoba
  • Cena szkolenia czterodniowego: 1896 zł brutto/ osoba

Miejsce szkolenia: dowolna lokalizacja w Polsce

  • Cena szkolenia dwudniowego: 1178 zł brutto/ osoba
  • Cena szkolenia trzydniowego: 1767 zł brutto/ osoba
  • Cena szkolenia czterodniowego: 2356 zł brutto/ osoba
Każde szkolenie może zostać zorganizowane w formie zamkniętej w dowolnej lokalizacji w Polsce.

Cena obejmuje:

  • Przeprowadzenie szkolenia
  • Segregator z materiałami szkoleniowymi
  • Wyżywienie w formie cateringu
  • Wydanie certyfikatu ukończenia szkolenia
  • 2 godz. konsultacji poszkoleniowych on-line
  • Podatek VAT

Liczba Uczestników szkolenia:

  • Minimalna liczba Uczestników: 7 osób
  • Maksymalna liczba Uczestników: 15 osób

Rabaty udzielane za liczbę osób zgłoszonych:

  • minimum 2 osoby z jednej firmy - rabat 5%
  • minimum 3 osoby z jednej firmy - rabat 7%
  • minimum 5 osób z jednej firmy - rabat 10%

W sprawie najbliższych terminów szkoleń, dodatkowych pytań czy przygotowania oferty dedykowanej zapraszamy do kontaktu poniżej.

KONTAKT

W celu zapoznania się z naszą ofertą merytoryczną oraz sposobem realizacji projektów, zgodnie z Państwa oczekiwaniami, zapraszamy do kontaktu telefonicznego, e-mail lub przy pomocy formularza.

IMC Sp. z o.o.
ul. Grottgera 16/1
60‐758 Poznań
(+48) 61 646 96 63
(+48) 61 646 96 64 (fax)
biuro@i-mc.com.pl


Top